Macskafogó-cska
Társasjáték 2 vagy több cica számára.
A játék célja:
A macskafogócska egy interaktív társasjáték, mely legalább két macska számára felhőtlen kikapcsolódást biztosít, és gondoskodik a cicák kondíciójáról is.
A játék leírása:
A résztvevők elhelyezkednek a játéktéren, és mereven bámulni kezdik egymást. Várva, hogy habitusuktól függően eldőljön, hogy az adott körben melyikük lesz a fogó, és melyikük a menekülő. A fogó célja, hogy minél tovább kergesse a menekülőt, illetve hogy még a ház előtt utolérje. A menekülő célja, hogy elérje a házat, mielőtt őt utolérné a fogó.
A ház a résztvevők által kijelölt terület, melyet úgy kell megválasztani, hogy oda a fogó be tudja szorítani az áldozatot. Amennyiben a menekülő fél elérte a házat, a fogónak kötelessége visszavonulni, és újabb kört kezdeni.
Amennyiben a fogónak sikerül utolérnie a másik jétékost, úgy a játék kétféleképpen folytatódhat. Amennyiben az üldözött megáll, úgy a fogó birkózást kezdeményezhet, melyben eldől a következő körben kiosztott szerep, majd a szétválást követően azonnal megkezdődhet a következő kör; vagy a szerepek azonnal cserélődnek, és így újabb forduló indul.
A játékosok, akik be tudtak menekülni a házba, kötelesek megállni. A ház területén való átszaladás nem érvényes. Ebben az esetben a forduló folytatódik, és az aktuális védettséget adó menedék helyét a legközelebbi semleges terület veszi át.
A házban a védettség addig tart, ameddig az előző kör fogója olyan távolságba nem ér, ahonnan már közvetlenül nem észlelhető. Ez érvényes az esetleges terepakadályokra, illetve búvóhelyekre is. (Röviden: ha a fogó nem látja a házban tartózkodó játékost.)
Az új forduló egymás megpillantásakor indul.
A birkózás addig tart, ameddig az üldözött ki nem szabadul (ekkor a forduló folytatódik), vagy a fogó fel nem adja (ekkor a szerepek megcserélődnek, és azonnal új forduló indul), vagy valamelyik fél hangjelzéssel nem jelzi, hogy a birkózás eldurvult, ilyenkor fél perc technikai szünet után a felek a játék legelejére térnek vissza.
Győzelem: a macskafogócska, jellegéből adódóan nem pontozásos, hanem kifáradásos alapon dönt a játék kimeneteléről. Az a fél veszít, aki hamarabb feladja. Ezt a játéktér elhagyásával, vagy a játéktéren való lefekvéssel, lihegéssel, és érdekteleséggel jelzi a többi játékos számára.
FIGYELMEZTETÉS! A játék résztvevőinek felszereléséből adódóan (karmok, hegyes szemfogak) a játékhoz mindenképpen szükséges egy nem teljesen pártatlan bírói felügyelet, mivel birkózás közben az esetleges, a játék hevében bekövetkező balesetek elkerüléséhez az adott fordulót, vagy a teljes játékot meg kell szakítani, és lehetőség szerint 1-2 perces szünetet kell elrendelni. Extrém esetekben ezt akár törülköző, vagy vékony vízsugár alkalmazásával lehet kezdeményezni.
Minden kedves bírónak, macskának és nézőnek jó szórakozást kívánunk.
Utolsó kommentek